Marad a 60 Km-es tábla


Marad a 60-as tábla




Szeretném megosztani az alábbi közérdekű levelezést a környék lakóival.

Tisztelt Közútkezelő KHT.!
A tegnapi nap az Önök 3 gépjárműve útjavítás jellegű munkálatokat végzett Kunhegyes Tiszaszentimrei úton, Tomajmonostora felé. A javítás a mellékelt fotók tanúsága szerint nem érte el az elvárható minimális színvonalat sem.
Kérem, vizsgálják ki, miért állt az úthenger az 1. számú gépjárművük platóján ahelyett, hogy az úttestet egyengetette volna? Kérem, adjanak információt arról, hogy a mai napon végzett kunhegyesi munkálatokért mennyi költséget számoltak fel!

Tisztelettel:
Pál Imre
Kunhegyesi állampolgár
2009.10.20


Tisztelt Pál Imre!

Társaságunkhoz érkezett bejelentése alapján a 2009. október 19-én, a 3217 jelű Kunhegyes-Tiszaszőlős összekötő úton végzett kátyúzási munkákat a helyszínen megvizsgáltuk. Aznap a területileg illetékes üzemmérnökségünk az út 0+000 és 5+000 km szelvénye között hideg aszfalttal, körülbelül 400-500 darab kátyú betömését végezte el. A helyszíni szemlén megállapítottuk, hogy a kátyúzott felület 99%-a betömörítésre került. Egy olyan kátyút találtunk, mely ténylegesen nem került tömörítésre, illetve 2-3 olyan kisebb kátyút, melyről esetlegesen feltételezhető, hogy nem lett betömörítve. Ezek alapján az üzemmérnökség által aznap végzett kátyúzási munkák 99%-át az elvárható színvonalon végezte el. Természetesen nem vitatjuk a tömörítés hiányát a levelében szereplő és a helyszíni szemle alkalmával is megállapított helyen. Az ilyen esetlegesen felmerülő hibákat az üzemmérnökségi művezető által végzett utóellenőrzések során minden esetben feltárjuk, majd ki is javítjuk. A kátyúzó brigád tagjait egyúttal figyelmeztetésben részesítettük.

Köszönjük, hogy bejelentésével segítette munkánkat!

Üdvözlettel:

Pécsi N.
kommunikációs menedzser
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs osztály
Budapest, 2009.10.27
Weboldal: www.kozut.hu


Tisztelt Pécsi Úr!

Köszönöm válaszukat és intézkedésüket az itt élő lakosok nevében is. Nem vagyok útépítési szakember, ezért nem tudom, mit tekintenek Önök kátyúnak, az viszont elszomorít, hogy 5 km-en 500db kátyú keletkezett 2009 tavasza óta, azaz 10 méterenként átlag 1 kátyú!!! A hidegaszfaltozási technológiáról is csak annyit tudok, hogy tartóssága 1-2 hónapra korlátozódik. Mint autóvezető, azt tudom mondani, hogy ahol 40 ill. 60 km –es sebességkorlátozó tábla van kirakva, mint jelen esetben is, ott az út igen rossz minőségű. Ez a szakasz az Önök rendszeres kátyúzásai ellenére, vagy talán annak következtében, megkapta a 60-as táblát.
Sajnos a kérdésemre nem kaptam választ, azaz nem tudtam meg azt, hogy a nevezett kátyúzási tevékenység az adófizetőknek mibe került? Nálunk fejlettebb úthálózattal rendelkező országokban, mint pl. Németország, ritka a kátyúzás, mert ott a megelőzésre fordítanak pénzt. A repedéseket rendszeresen szurokszerű anyaggal töltik ki, hogy a fagy ne tudja az utat megbontani. Ez, állításuk szerint, lényegesen olcsóbb és tartósabb eredményt mutat, a hidegaszfaltozással szemben. Kérem, tájékoztasson arról, hogy milyen arányban fordítják az adófizetők pénzét Önöknél megelőzésre!

Munkájukhoz sok szerencsét és kitartást kívánok!
Tisztelettel:
Pál Imre
2009.11.28

Ui: Előző levelemet nem azzal a szándékkal írtam, hogy embereket figyelmeztessenek, hanem, hogy belső ellenőrzési folyamatukat újra tudják gondolni. Válaszát szeretném a helyi újságban is közzétenni.

Tisztelt Pál Imre!

Sajnos az Ön által jelzett útszakaszon a burkolat jellemzően repedezett, elöregedett, teherbírása gyenge, ezért a lokális javításokat követően folyamatosan újabb és újabb hibák keletkeznek a rossz burkolaton. Az útszakasz állapotának hosszú időre szóló javítását csak átfogó, teljes felújítással lehetne megvalósítani, melyre jelenleg sajnos nincs forrásunk.

Ugyanakkor a megfelelő hőmérsékleten és technológiával történő javítások akár évekig is megoldást jelenthetnek. A mellékutakon keletkezett kátyúkat folyamatosan javítjuk, de sok helyen a kapacitások végessége miatt táblákkal hívjuk fel a figyelmet egy-egy nagyobb kátyúra, vagy rosszabb útszakaszra addig, amíg a javítást el tudjuk végezni. A munkánkat alapvetően meghatározó Országos Közutak Kezelői Szabályzata is azt írja elő, hogy az észlelt, de az ütemezés miatt csak később kijavított kátyúkat táblával jelöljük. Amennyiben a meghatározott és kihelyezett sebességkorlátozásnak megfelelő a közlekedő gépjárművek sebessége, abban az esetben az adott útszakaszon a balesetveszély minimálisra csökkenthető.

A mellékutakon végzett hidegaszfaltos kátyúzás tartóssága (a téli időszakon kívül) nem 1-2 hónapra korlátozódik. Ezek a kátyúzott felületek évekig funkcionálnak. Az újabb kátyúk döntően nem a már kátyúzott helyeken jelennek meg, hanem a további leromlott felületeken. Az 5 kilométer hosszú útszakaszon legutóbb elvégzett kátyúzási munkálatok 475 ezer forintba kerültek.

A repedések kiöntése – mint karbantartási technológia - lokálisan alkalmazható (és sok helyen alkalmazzuk is) állagmegóvó jelleggel, azonban a 3217 jelű összekötő úton a repedezettség olyan mértékű, hogy az munkaigényességénél fogva nem gazdaságos.

Társaságunk útellenőrei az Országos Közutak Kezelési Szabályzatának (OKKSZ) előírásai szerint folyamatosan ellenőrzik a 30 ezer kilométeres országos közúthálózatot. Az ellenőrzéseket az utak szolgáltatási osztályba sorolásának és a forgalom nagyságának figyelembevételével az OKKSZ-ben meghatározott gyakorisággal végezzük. A kátyúk megszüntetését a téli időszakban is – amikor az időjárás engedi – előzetes ütemterv alapján - szintén az OKKSZ szerint - folyamatosan végezzük. A balesetveszélyes kátyúkat az észlelésük után a lehető leghamarabb kijavítjuk.

A nyugat-európai és a magyar úthálózatot nem szerencsés összehasonlítani, az országok között ugyanis nagy különbség van földrajzilag, a forgalom nagysága is eltérő, illetve az egyes országok más-más anyagi lehetőséggel rendelkeznek, valamint más az utak állapota, teherbírása, pályaszerkezete, a pályaszerkezet vastagsága, altalaja és sok más egyéb fizikai tulajdonsága.

Megkeresését és közreműködését előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Pécsi N.
kommunikációs menedzser
2009.11.02

Tisztelt Olvasó! Zárszóként mit is mondhatnék…Nem meglepő, ha egy politikai korrupcióval vastagon átszőtt országban egy állami cég, akit magát ellenőrzi, nem hozza az európai színvonalat. A magyar demokráciából egy dolog hiányzik, a résztvevők. Ma Magyarországon az összes bejegyzett pártnak kb. 120.000 tagja van. Ez a szám 1947-ben több mint 2.500.000 volt. Ezzel nem pártba lépésre szeretném honfitársaimat bíztatni, mivel azok már rég leszerepeltek az elmúlt 20 éves tevékenységük alapján, hanem arra, hogy helyi közösségek kialakításában és működtetésében minden felnőtt részt vállaljon! Ha nem szánunk időt és energiát arra, hogy helyi dolgokat közös összefogással megoldjunk, akkor könnyen olyanokká válhatunk, mint a Hülyék paradicsoma c. film átlagszereplői, akik csak ülnek a TV előtt és az ablakon már nem látnak ki a sok szeméttől, ami az utcákon hömpölyög.

Tiszta Kunok BK.
Pál Imre
2009. november 11.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fuss felirat a vádlin

Az egyetemes magyar nyelv

Pál-Pala-Palátó (Etruszk-Magyar nyelvrokonság)